czwartek, 21 marca 2013

Moja dziewczyna wychodzi za mąż

Miał tu być Lewy casting. Miał być, bo zwiedziona informacjami zawartymi na filmweb.pl, uwierzyłam, że w czasie swej długiej kariery filmowej, Patrick Dempsey zagrał i tam. Niestety. Po obejrzeniu Lewego castingu zdałam sobie sprawę, że przez prawie dziewięćdziesiąt minut seansu szukałam na ekranie tej jednej twarzy. Nie znalazłam, a to sprawiło, że po przeszukaniu sieci, zdałam sobie sprawę, że zostałam wprowadzona w błąd. Dlatego dziś inny, niespodziewany przez Was film (mimo że zmieniłam poprzednią notkę, raczej nikt tego nie zauważył ;-)).



Moja dziewczyna wychodzi za mąż to męska odpowiedź na powstały w 1997 roku film Mój chłopak się żeni z Julią Roberts, Dermotem Mulroneym i Cameron Diaz. W tym wyreżyserowanym w 2008 roku przez Paula Weilanda filmie główne role zagrali Patrick Dempsey (jako Tom), Michelle Monaghan (jako Hannah) i Kevin McKidd (jako Colin).

Tom i Hannah poznali się w nietypowych okolicznościach, kiedy on niechcący wpakował się do jej łóżka, a ona znokautowała go pryskając mu prosto w oczy markowymi perfumami. Nieporozumienie szybko zostało wyjaśnione, a doceniwszy obopólną szczerość, postanowili zostać przyjaciółmi. Dziesięć lat później Tom prowadzi życie playboya, Hannah - pracuje jako konserwator dzieł sztuki, wciąż jednak się przyjaźnią. Dopiero kiedy Hannah wyjeżdża do Szkocji, Tom zdaje sobie sprawę, jak bardzo mu na niej zależy i jak bardzo bezsensowne były wszystkie zasady, którymi do tej pory się kierował w swoim życiu i w swoich kontaktach z płcią przeciwną. Dochodzi do wniosku, że natychmiast po jej powrocie, powie jej o swoich do niej uczuciach. Hannah ma jednak dla niego niespodziankę, bowiem przywozi ze Szkocji pierścionek, a wraz z pierścionkiem narzeczonego. I zaproszenie na ślub za kilka tygodni. W dodatku prosi Toma, by został jej... pierwszą druhną. Wraz z kolegami Tom układa plan idealny: zostanie druhną idealną, a tym samym przekona Hannah, że się zmienił i odwiedzie od pomysłu ślubu z Colinem. Plan dobry, z wykonaniem jednak będzie dużo trudniej. Ale z miłości człowiek jest zdolny do wszystkiego.

Patrick Dempsey w roli Toma jest jednym z niewielu jasnych punktów w tym obrazie. Kochają się w nim wszystkie kobiety, a żeby zorganizować sobie wieczorne wyjście, nie musi się specjalnie wysilać. W roli amanta jest więc idealny. Jego ukochana nie podobała mi się wcale, zbyt sztywna, może nawet zbyt szkocka, natomiast Tom wraz ze swymi kolegami i swymi perypetiami z kobietami bawi, może niekoniecznie w sposób mądry, raczej taki na granicy głupkowatości, ale i tak bawi. Krajobrazy Szkocji na pewno przywołają niektórym widzom w pamięci filmy Pozew o miłość czy Oświadczyny po irlandzku z ich pięknymi krajobrazami Irlandii. Jak widać, Wyspy Brytyjskie pozytywnie wpływają na drzemiące w Amerykanach głębokie uczucia ;-)


P.S. A następny film będzie niespodzianką ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz