sobota, 2 marca 2013

Marzec z ...

Fakt bycia w podróży przez ostatnich kilka dni spowodował, że nie mogłam, jak planowałam, podzielić się z Wami tożsamością Pana na miesiąc marzec. Czynię to dziś, licząc, że to jednodniowe opóźnienie zostanie mi wybaczone ;-)

Jego kandydatura została mi zaproponowana przez jedną z najbliższych mi przyjaciółek, a po przejrzeniu filmografii i zaciekawiona jej poleceniem, postanowiłam zmienić plany marcowe. Wcześniej bowiem nie brałam tego aktora pod uwagę. Nawet nie dlatego, że go w jakiś specjalny sposób nie lubię. Nie mogę też powiedzieć, że go nie lubię. Najbliżej prawdy będę, gdy powiem, że go totalnie nie znam. Aby być wyrozumiałym dla siebie, dodam, że i owszem, kilka filmów z nim widziałam, nie zwróciłam jednak na niego większej uwagi. Może gdybym uważniej przyglądała się pewnemu medycznemu serialowi? 

Urodził się 13 stycznia 1966 roku w Lewiston, w stanie Maine, jako najmłodsze dziecko irlandzkich imigrantów. Na drugie imię otrzymał Galen, na świecie zaś witali go nie tylko rodzice, ale i dwoje starszego rodzeństwa. Jako nastolatek występował w cyrku, a jego umiejętności żonglerki zostały dostrzeżone zarówno na Stanowych Zawodach Żonglerskich, jak i tych międzynarodowych. Pobierał lekcje tańca, co niewątpliwie pomogło mu w jego późniejszych rolach, tych teatralnych i tych ekranowych.

Mając 21 lat poślubił matkę swojego najlepszego przyjaciela, starszą od niego o lat dwadzieścia sześć Rocky Parker. Burzliwe i wzbudzające wiele plotek małżeństwo zakończyło się w 1994 roku, a pięć lat później Jill Fink stała się jego kolejną wybranką. Para doczekała się trójki dzieci: córki imieniem Tallulah i bliźniaków Darby'ego i Sullivana.

Występował na deskach teatru w San Francisco i Nowym Jorku, a na złotym ekranie zadebiutował po raz pierwszy w 1985 roku. W filmie Grzeszni chłopcy wystąpił u boku Donalda Sutherlanda, Andrew McCarthy'ego czy Phillipa Bosco. Został dostrzeżony i od tamtej pory zagrał w ponad pięćdziesięciu filmach i kilku serialach. Ale dopiero rok 2005 wpłynął na jego pozycję w świecie kina. Wtedy to przyjął rolę dra Dereka Shepherda w mającym wkrótce powstać serialu stacji ABC Grey's Anatomy - Chirurdzy. Od tej pory kojarzony przede wszystkim z tą rolą, jest jednak aktorem skrywającym wiele dowodów dobrej gry aktorskiej, nie tylko w serialowym wydaniu.

Chyba już wiecie, o kim mowa ;-)

Panie i Panowie, przed Wami...

Patrick Dempsey


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz